Followers

MUSIC

Friday, 11 March 2011

Kisah perempuan nama DARINA OSMAN

Sikit lagi nak accident...
Saya dlm kereta membebel. Lalu anak saya cakap dgn saya...
"Mummy..Mummy jgn lah marah orang tua....".
Saya masih membebel.
"Mummy, kalau orang tua yg bawa kereta buat salah, Mummy jangan marah yer, kesian dia sebab dia orang tua...".
Saya pun tergelak.
"Tadi bukan orang tua....", terang saya.
"Yer la..tapi kalau org tua, kita tak boleh marah dia kan Mummy? Kesian dia....", sambungnya lg.
"Tadi bukan org tua...kalau orang tua tu, Darina...Haaa...Darina tu orang tua, sebab dia dah tua....".
Terus anak saya pegang kat bahu saya dan cakap...
"Haa! Kalau Darina tu..Mummy 'tepuh' jer..! Tepuh...kuat-kuat..!".
Tergelak saya dengar 'sepatah' perkataan dialek Kelantan yg terkeluar dr mulut anak saya bila dia marah sangat kat perempuan yg kacau hubungan Mummy dan Daddynya.
Dulu, kalau Mummy atau Daddy sebut saja nama 'Darina' atau 'Darina Osman', terus dia menangis ketakutan....baginya ketika itu 'tragedi buruk'. Anak kecil yg sangat mengerti.
'Tepuh' - LANGGAR.
Salam sayang, anntaj.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...